
Jiří Pospíšil ze strany TOP 09 avizuje, že se chystají intenzivně podporovat příjezdový cestovní ruch v hlavním městě. Cílem je přivést do Prahy kultivovanou klientelu, což by mělo pomoci zvýšit prestiž města jako turistické destinace. V rámci marketingových kampaní, které budou organizovány od března do prosince, se zaměří na zahraniční trhy a představí Prahu jako místo vzdělání a vědeckého výzkumu.
Podle Pospíšila je klíčové zavést systémová řešení pro efektivní využití prostředků pocházejících z poplatku za pobyt. Polovina ročních příjmů z tohoto poplatku bude alokována do marketingu, což pro rok 2025 představuje investici ve výši 22 milionů Kč. Tímto krokem chce Praha posílit svou atraktivitu a konkurenceschopnost na mezinárodním trhu cestovního ruchu.
Kampaně realizované ve spolupráci s úřady budou reflektovat cíle Strategie příjezdového cestovního ruchu hlavního města pro období 2024–2027. Tato strategie má za cíl nejen prezentaci Prahy coby kultivované otevírací destinace, ale i následnou podporu kongresového turismu a audiovizuálních projektů v regionu.
V rámci plánovaných úprav postihuje Praha také navýšení místního poplatku za pobyt. Ten byl již dříve zvýšen z původních 21 Kč na současných 50 Kč na osobu a noc; nyní se plánuje jeho další zvýšení až na 100 Kč s cílem sladění s evropskými metropolemi v oblasti kvalitního cestovního ruchu.
Realizace tohoto navýšení vyžaduje změnu zákonodárství týkajícího se místních poplatků. Bez podpory sektoru je obtížné zajistit prosazení legislativních změn v Poslanecké sněmovně ČR. Z toho důvodu je důležité investovat vybrané prostředky zpět do rozvoje cestovního ruchu tak, aby tyto kroky byly kontinuální a odpovídaly zájmům metropole.
Pospíšil podtrhuje význam těchto iniciativ pro budoucnost Prahy jakožto přední turistické destinace ve střední Evropě a zdůrazňuje potřebu jejich provázání s celkovým rozvojem kulturních a vědeckých projektů v oblasti turistiky.