
Česká pošta informovala na svém webu, že se letos stane strategickým partnerem festivalu Prague Pride na podporu LGBTQ menšin, jehož letošním tématem má být tzv. coming out. Festival se uskuteční v Praze v týdnu od 2. do 8. srpna.
Pošta podpoří festival nejen duhovým zbarvení svého loga na sociálních sítích, ale také například speciálním rámečkem u služby Pohlednice Online či limitovanou edicí duhového balíku.
Duhový balík již představila Česká pošta na svém webu. “Celý srpen pak bude sociální sítě České pošty provázet její duhové logo, které společně s podporou Prague Pride potvrdí zajištění rovnosti na pracovišti pro zaměstnance LGBT menšin, jelikož je Pošta prvním státním podnikem, který se připojil k iniciativě Pride Business Forum,” uvádí státní podnik na svém webu.

“Celkem je vyrobeno 10 tisíc těchto balíků, jedná se o samostatnou marketingovou akci České pošty. Částka, kterou jsme dali na jejich pořízení, byla 250 tisíc korun,” uvedl pro server Echo24 mluvčí České pošty Matyáš Vitík. Duhový balík bude poté během Prague Pride k dispozici na 400 největších poštách.
Pošta ja na svou podporu menšin hrdá. “Česká pošta patří mezi největší zaměstnavatele v České republice a od 2. února je členem výše uvedené české platformy Pride Business Forum, která se snaží o rozvoj osobního potenciálu všech zaměstnanců, bez ohledu na jejich individuální odlišnosti,” stojí dále na stránkách České pošty.
Lidé na sociálních sítích však tento krok převážně kritizují. “Mně by se líbilo, kdyby Česká pošta místo podpory a prezentace ideologie raději doručovala řádně a včas zásilky, k čemuž byla státem zřízena,” napsal například jeden z nich.

A přidali se i další jako třeba uživatel Jan, který zase naráží na to, že když je Česká pošta pro svou ztrátovost dotována z kapes daňových poplatníků, zda je poté financování takového partnerství vůbec vhodné.
Proč je dlouhodobě ztrátový státní podnik strategickým partnerem zbytné akce?
A ještě, Česká pošto, s.p., dlužíte daňovým poplatníkům informaci, kolik jste za strategické partnerství zaplatili. A z čeho?
Myslím si, že soudně myslící lidé mají problém pochopit to… ?— Jan Stargazer ? (@JanStargazer) July 26, 2021
Česká pošta však není jediná. Festival Prague Pride dlouhodoběji podporuje i magistrát hlavního města Prahy v čele s Pirátským primátorem Hřibem, který během festivalu v roce 2019 vyvěsil na magistrátu duhovou vlajku a zároveň se s ostatními členy Pirátské strany účastnil pochodu. Letos také získal festival od pražského magistrátu dotaci ve výši 650 tisíc korun.
realizovat politikaření a bezcennosti, to by státním podnikům v ČR za peníze daňových poplatníků, to by šlo…ale profesionální práce to jim nevoní
Podpora aktivistů z veřejných peněz, nic jiného. Stejně jako vzniknuvší film Zákon lásky (údajně nezávislý dokument), který je ale zjevně aktivisticky pojatý ve prospěch LGBTQ, ten dostal dotaci milion od státu. Inu aktivisté to mají pěkně oběhané.
Tak tím pádem já odmítám ze svých daní financovat . Českou poštu . Ať ji financují 4 procenta těch které podporuje .
že se nestydíte, peníze z naších daní,dáváte na ……