
Karel Havlíček ulicí v souvislosti s plánovanými vysokorychlostními tratěmi zpochybňuje možnosti jejich realizace. Martin Kupka, ministr dopravy za ODS, vyjádřil názor, že by bylo přínosné, pokud by se hnutí ANO zamyslelo nad svými prioritami. Je přesvědčen, že pokud nebudou před volbami učiněny nereálné sliby o financování velkých projektů, bude možné výstavbu rychlovlaků uskutečnit.
Vysokorychlostní železniční spoje představují klíčový prvek pro modernizaci české dopravní infrastruktury. Tyto tratě by měly spojit Česko s ostatními evropskými státy a dramaticky zkrátit cestovní časy mezi městy. Kromě toho přispějí k rozvoji regionální ekonomiky v oblastech kolem nových tras.
Havlíček tvrdí, že na realizaci tak rozsáhlého projektu chybí téměř bilion korun. Kupka však argumentuje tím, že během posledních čtyř let byly prováděny přípravy na vhodné financování těchto důležitých staveb prostřednictvím veřejno-soukromého partnerství (PPP) a využíváním prostředků od Evropské investiční banky.
Podle Kupky se díky těmto iniciativám vzrůstají investice do dopravních sítí a urychluje se budování nezbytných úseků dálnic a železnic. V kontextu skutečně úspěšného Česka je moderní infrastruktura zásadním prvkem jeho vize pro budoucnost země.
Kupka naznačuje potřebu revize programových priorit ze strany ANO s ohledem na rozpočtový tlak způsobený sliby o navyšování výdajů. To by mohlo vést k nutnosti snížení investic do důležitých oblastí jako je energetická bezpečnost nebo zmíněné vysokorychlostní tratě – to jsou otázky budoucnosti celé země.
Cíl ministerstva dopravy pod vedením Kupky zahrnuje nejen vybudování kvalitních dopravních infrastrukturálních projektů jako jsou rychlovlaky, ale také dosažení dostupného internetu po celém území České republiky či posilování celkové bezpečnosti občanů krajiny – což spolu úzce souvisí s ekonomickým pokrokem celé populace.