
Místo toho, aby se vládní koalice Spolu chlubila svými vládními úspěchy, vsadila i tentokrát před podzimními volbami na antikampaň. To se skutečně nemá koalice Spolu čím pochlubit, že na jejích billboardech musí viset znovu po roce bývalý premiér v temně červených barvách? Člověk by i skoro řekl, že koalice zapomněla, že již není v opozici.
Koalice Spolu zvolila pro svou letošní celorepublikovou kampaň opět temnou tóninu barev a osobu Andreje Babiše zasazenou do dramatických hesel. A kdyby se to zdálo někomu málo, tak na jednom z billboardů přidali marketéři koalice k Babišovi i Putina. A to už se vyplatí, možná byli dva za cenu jednoho.
Je pravdou, že antibabiš kampaň vyšla koalici Spolu před rokem na jedničku a zřejmě i díky ní ve volbách těsně jako předvolební trojkoalice porazila hnutí ANO. Budou však na to stejné slyšet voliči i letos a po téměř tři čtvrtě roku vládnutí?
Skalním příznivcům, kteří osobu bývalého premiéra až patologicky nenávidí, stačí zřejmě předhodit Babiše a budou spokojeni asi vždy, ale koalici Spolu volby nevyhráli skalní příznivci, nýbrž širší publikum, které třeba dříve volilo i hnutí ANO a chtělo změnu.
Je zajímavé se také pozastavit nad billboardem, který Babišovi vyčítá rozdělování společnosti. Využívat ve své kampani nenávisti určité části občanů ke konkurenčnímu politikovi však také nefunguje na společnost zrovna dvakrát jako tmel.
Troufnu si říct, že pro širší voličstvo koalice Spolu z loňských parlamentních voleb bude tato kampaň ve stylu zaseklé gramofonové desky působit jako čirá zoufalost. Pokud se nemáte čím pochlubit po tři čtvrtě roce vládnutí, přičemž jste slibovali, že na všechno máte jasný plán, a musíte vytáhnout na své billboardy opět Babiše, co to o vás svědčí?